Hvad gør du med reklamationssager?
Som VVS-installatør eller Vølund-samarbejdspartner er du ofte den første til at høre om det, når kunderne har problemer med deres varmeinstallationer. Derfor har vi lavet en kort guide til dig, der gennemgår trin for trin, hvad du skaI gøre, når en af dine kunder kontakter dig med en mulig reklamationssag.
Bemærk: Denne guide gælder kun for VVS-installatører og vores professionelle samarbejdspartnere i øvrigt. Hvis du er privatperson, skaI du i stedet kontakte din lokale Vølund-forhandler/VVS-installatør.
reklamation
Sådan gør du
Beløb vi refunderer
Her kan du se, hvilke beløb vi dækker i forbindelse med de mest almindelige reparationer ud over selve reservedelen. Priser er ekskl. moms.
Er den aktuelle reparation ikke dækket af fastprislisten, udfører vi arbejdet.
Reklamationsopgave til installatør | Beløb i kr. ** |
Udskiftning af enten steatitvarmelegeme, termostat eller kontakt* | 1.000 kr. |
Udskiftning af varmelegeme (op til og med 4,5 kW) i tank* | 1.500 kr. |
Udskiftning af varmelegeme (6 kW og op) i tank samt k11 boks* | 2.000 kr. |
Udskiftning af beholder* | 3.000 kr. |
Udskiftning af cirkulationspumpe* | 1.500 kr. |
Udskiftning af brinepumpe* | 2.000 kr. |
Udskiftning af 3-vejsventil* | 2.000 kr. |
Udskiftning af motor til 3-vejsventil* | 1.200 kr. |
Udskiftning af reservedele Pellux | 1.500 kr. |
Udskiftning af ekspansionsbeholder i indedel | 2.000 kr. |
Udskiftning af ekspansionsbeholder øvrige | 1.200 kr. |
Udskiftning af bypass ventil | 1.200 kr. |
Udskiftning af sikkerhedsventil i indedel | 1.200 kr. |
Udskiftning af varmepumpe display | 1.500 kr. |
Udskiftning af udeføler på varmepumpe | 1.000 kr. |
Udskiftning af blæser i udedel | 2.000 kr. |
Udskftning af kabinet/pladedel indedel/udedel | 1.000 kr. |
Udskiftning af tilbehørskort til varmepumpe | 1.500 kr. |
Udskiftning af RCD relæ | 1.500 kr. |
Udskiftning af ELK | 2.500 kr. |
*Der er krav om vandprøver inden udskiftning af beholdere, el-patroner og cirkulationspumper. **Beløb er ekskl. moms og inkl. evt. kørsel. |
Hastesager uden for vores åbningstid
Har du brug for at komme i kontakt med os uden for vores åbningstid, kan du altid ringe til vores servicevagt på 97 17 20 52 (her udleveres der dog ingen reklamationsaftaler).
Vurderer du som installatør, at det er nødvendigt at udføre reklamationsarbejde, inden vores support åbner og uden at der foreligger en godkendt reklamationsaftale på din indsendte reklamationsanmodning, er det udførte reklamationsarbejde på eget ansvar, indtil reklamationen er godkendt.
Viser det sig f.eks., at garantien på produktet er udløbet på tidspunktet for reklamationen, afviser vi reklamationen - også selvom der er udført reklamationsarbejde. Det er dit ansvar som installatør, at reklamationsbetingelserne overholdes. Se mere i vores salgs- og leveringsbetingelser.