Velkommen til vores side for erhverv

Her har vi samlet alt med relevans for dig.

Hvad gør du med reklamationssager? 

Som VVS-installatør eller Vølund-samarbejdspartner er du ofte den første til at høre om det, når kunderne har problemer med deres varmeinstallationer. Derfor har vi lavet en kort guide til dig, der gennemgår trin for trin, hvad du skaI gøre, når en af dine kunder kontakter dig med en mulig reklamationssag.

Bemærk: Denne guide gælder kun for VVS-installatører og vores professionelle samarbejdspartnere i øvrigt. Hvis du er privatperson, skaI du i stedet kontakte din lokale Vølund-forhandler/VVS-installatør.

reklamation

Sådan gør du

Indsend reklamationsanmodning

Når du bliver kontaktet af en kunde med en mulig reklamationssag, skal du udfylde og indsende en reklamationsanmodning.

Er der tale om en hastesag, skal du kontakte vores support på tlf.nr. 96 94 97 41 (tast 1), så snart du har udfyldt og indsendt reklamationsanmodningen. Vi taler kort om den konkrete sag og aftaler, om det er dig eller os, der skaI håndtere reklamationen.

Reklamationsaftale

Vi behandler din reklamationsanmodning hurtigst muligt (normalt inden for 2-3 arbejdsdage). Når din anmodning er godkendt, modtager du en godkendt reklamationsaftale med et reklamationsnummer samt en returformular via e-mail. 

Vi dækker ikke omkostninger til fejlfinding inden indsendelse af RMA-formular; dette hører under undersøgelsespligten (Salgs- og leveringsbetingelser stk. 15.9) 

Først når du har modtaget en godkendt reklamationsaftale, må du påbegynde dit reklamationsarbejde. Nedenfor kan du se, hvilke reparationer du kan udføre i henhold til fastprislisten. Gå til fastprisliste.

Alle øvrige reparationer udfører Vølund Varmeteknik A/S selv.

Udfyld returformular inkl. serienummer

Hvis du skal sende et defekt produkt, komponent eller vandprøve retur, skal du huske at udfylde returformularen inkl. serienummer og installationsdato på hovedproduktet (ikke på den enkelte reservedel). Ellers vil din reklamation kunne blive afvist. Returformularen modtager du fra os i forbindelse med din reklamationsaftale. 

Returnering af defekte komponenter og vandprøver skal ske inden for 30 dage. 

Når reklamationen er godkendt og de defekte komponenter er returneret til Vølund Varmeteknik, udsteder vi en kreditnota på de fremsendte reservedele/komponenter. Beløbet for de fremsendte reservedele/komponenter skal derfor ikke påføres fakturaen, der fremsendes for aftalt arbejde.

 

 

Komponenter og vandprøver skal returneres via GLS hos din nærmeste pakkeshop . På hjemmesiden:

GLS pakkeshop kan du finde nærmeste GLS shop. Vejer pakken over 20 kg, tilbyder vi afhentning via fragtmand. Du kan bestille afhentning af pakker over 20 kg ved at skrive til rma@volundvt.dk. Husk at oplyse RMA-nr.

 

Krav om vandprøver

Ved reklamation og udskiftning er der i garantiperioden krav om indsendelse af vandprøver til Vølund Varmeteknik. Krav om vandprøver gælder følgende produkter:

  • Beholdere og buffertanke. Ca. ½ liter af både varmt-, koldt- og centralvarmevand
  • El-patroner. Ca. ½ liter af det vand el-patroner er omgivet af
  • Cirkulationspumper. Ca. ½ liter af det vand pumpen kører i
  • Varmevekslere. Ca. ½ liter af hver medie på primær- og sekundærsiden

Husk altid reklamationsnummer på fakturaen

Aftaler vi, at det er dig, der skaI udføre reklamationsarbejdet, får du oplyst et reklamationsnummer. Dette nummer skal du huske at påføre fakturaen. Ellers bliver den afvist. Derudover aftaler vi et estimat over dit tidsforbrug på opgaven.

Opfylder du alle ovennævnte punkter, bliver din faktura godkendt. Du skal fremsende din faktura til invoicevolund@nibe.se.

Gå til reklamationsanmodning

Beløb vi refunderer

Her kan du se, hvilke beløb vi dækker i forbindelse med de mest almindelige reparationer ud over selve reservedelen. Priser er ekskl. moms.

Er den aktuelle reparation ikke dækket af fastprislisten, udfører vi arbejdet.

Reklamationsopgave til installatør Beløb i kr. ekskl. moms for dækning af opgaven inkl. kørsel
Udskiftning af enten steatitvarmelegeme, termostat eller kontakt 1.000 kr.
Udskiftning af varmelegeme i QME30, eminent og compact 3 KW* 1.500 kr.
Udskiftning af varmelegeme i compact 6KW, Backer K11 varmelegeme* 2.000 kr.
Udskiftning af beholder QMx 60-150 eller UKV 40-100* 3.000 kr.
Udskiftning af Compact 200 eller 300 * 2.500 kr.
Udskiftning af varmebærer pumpe ACVM270 med kit* 2.000 kr.
Udskiftning af varmebærer pumpe øvrige* 1.500 kr.
Udskiftning af brinepumpe* 2.000 kr.
Udskiftning af temp.begrænser termostat varmepumpe 1.200 kr.
Udskiftning af termostat QMx + én-faset generelt 1.200 kr.
Udskiftning af termostat 3 faset 1.500 kr.
Udskiftning af 3-vejs-ventil 2.000 kr.
Udskiftning af motor for 3-vejs-ventil 1.200 kr.
Udskiftning af touch display Pellux, eller modul 1.500 kr.
Udskiftning af tændelement Pellux 1.500 kr.
Udskiftning af brænderblæser Pellux 1.500 kr.
Udskftning af røggasblæser 1.500 kr.
Udskiftning af ekspansionsbeholdere i indedele* 2.000 kr.
Udskiftning af ekspansionsbeholdere øvrige* 1.200 kr.
Udskiftning af bypass ventil 1.200 kr.
Udskiftning af sikkerhedsventil i indedel/ v. gasudskiller udedel 1.200 kr.
Udskiftning af keramisk kedelsten 1.200 kr.
Udskiftning af pillesneglsmotor / gearkasse 2.500 kr.
Udskiftning af hvid Emmy styring (den m. OK knappen) kun ved AMS/F2040 1.500 kr.
Udskiftning af udeføler på varmepumpe 1.000 kr.
Rep./udskiftning af gasudskiller S2125 1.500 kr.
Udskiftning af blæser i udedel 2.000 kr.
Udskiftning kabinet pladedele inde-/udedele 1.000 kr.
Udskiftning af tilbehørskort til varmepumpe (etc. AXC kort) 1.500 kr.
Udskiftning af AC/DC relæ 1.500 kr.
Udskiftning af ELK 2.500 kr.
*BEMÆRK: Der er krav om vandprøver inden udskiftning af beholdere, el-patroner og cirkulationspumper.

Hastesager uden for vores åbningstid

Har du brug for at komme i kontakt med os uden for vores åbningstid, kan du altid ringe til vores servicevagt på 97 17 20 52 (her udleveres der dog ingen reklamationsaftaler). 

Vurderer du som installatør, at det er nødvendigt at udføre reklamationsarbejde, inden vores support åbner og uden at der foreligger en godkendt reklamationsaftale på din indsendte reklamationsanmodning, er det udførte reklamationsarbejde på eget ansvar, indtil reklamationen er godkendt.

Viser det sig f.eks., at garantien på produktet er udløbet på tidspunktet for reklamationen, afviser vi reklamationen - også selvom der er udført reklamationsarbejde. Det er dit ansvar som installatør, at reklamationsbetingelserne overholdes. Se mere i vores salgs- og leveringsbetingelser.

keyboard_arrow_up
Loading...