Spørgsmål til din booking?
Vi sidder klar til at hjælpe dig med spørgsmål til konkrete bookinger med vores serviceteknikere.
call (+45) 96 94 97 31
email booking@volundvt.dk
Ofte stillede spørgsmål til serviceabonnement
Hvornår bliver der gennemført et eftersyn? navigate_before
Vores serviceår løber fra 1. april til 31. marts. I denne periode skal du have gennemført dit serviceeftersyn (medmindre andet er aftalt).
Vi sender dig en e-mail med dato for det årlige serviceeftersyn. Passer tidspunktet dig dårligt, kan du selvfølgelig altid ændre det ved at kontakte os. Dagen inden eftersynet sender vi dig en reminder pr. sms.
Hvornår får jeg udført mit eftersyn? navigate_before
Dit årlige eftersyn vil blive gennemført i løbet af serviceåret – og ikke nødvendigvis på samme tidspunkt, hvor du har tegnet dit serviceabonnementet. Vi planlægger serviceeftersyn for hele året i de enkelte områder, og du vil derfor automatisk blive kontakt, når det bliver din tur 😊
Når det bliver tid til eftersyn, sender vi dig en mail med en dato. Passer tidspunktet dårligt, har du mulighed for at ændre datoen ved at kontakte os, men kun hvis du har tegnet et enkeltstående abonnement gældende for din egen adresse.
Hvis du har taget et abonnement i forbindelse med en gadeaftale, er det ikke muligt at ændre tidspunktet.
Dagen inden eftersynet modtager du også en sms-reminder.
Hvad sker der, hvis jeg glemmer at være hjemme, når der skal være eftersyn? navigate_before
Sandsynligheden for at du glemmer et serviceeftersyn er ret lille. Du får nemlig en reminder på sms dagen før.
Hvis du alligevel skulle glemme det, så bliver varslede serviceeftersyn altid debiteret til timesats, hvis det ikke er muligt at træffe dig hjemme.
Behøver jeg at være hjemme, når der skal gennemføres serviceeftersyn? navigate_before
Du behøver ikke være hjemme, hvis der er adgang til varmepumpens ude- og indedel. Du skal blot sørge for, at der er adgang til husets teknik-rum. Det kan du gøre ved eksempelvis at lægge en nøgle til teknikeren.
Kan jeg lægge nøglen ”under måtten”? navigate_before
Du er velkommen til at lægge en nøgle under måtten eller et andet sted, hvis du ikke er hjemme til serviceeftersynet. Du skal blot give os en angivelse af, hvor nøglen ligger.
Hos flere af vores faste kunder er det kutyme, at vi får adgang til huset, uden at du er hjemme.
Varmepumpen står udenfor huset. Er det overhovedet nødvendigt, at serviceeftersynet bliver gennemført indendørs? navigate_before
Serviceeftersynet gælder både ude- og indedelen på varmepumpen. Så vores servicetekniker skal have adgang til teknikrummet indenfor. Hvis du ikke kan være hjemme til serviceeftersynet, kan du blot lægge en nøgle.
Hvordan ændrer jeg tidspunktet for et serviceeftersyn? navigate_before
Hvis du ønsker at ændre tidspunktet for serviceeftersynet, skal du blot besvare den mail, som du har modtaget fra os. Her skal du angive, hvornår du ønsker at få foretaget eftersynet. Så sørger vi for, at tidspunktet bliver rettet. Du modtager en ny sms, når tidspunktet er blevet rettet.
Har du spørgsmål til din booking, er du altid velkommen til at ringe til os på 96 94 97 31 eller skrive en mail til booking@volundvt.dk.
Hvordan kommer jeg i kontakt med jeres servicetekniker, som netop har været forbi. Jeg har nemlig et ekstra spørgsmål? navigate_before
Du er altid velkommen til at kontakte vores Tekniske Support på telefon 96 94 97 30. Du har desværre ikke mulighed for at kontakte vores serviceteknikere direkte.
Hvordan betaler jeg for serviceabonnementet? navigate_before
Du betaler ved at overføre beløbet for dit serviceabonnement med angivelse af de betalingsoplysninger, som du har modtaget i en mail eller brev fra os. Når du betaler, er det en god idé at tilmelde serviceabonnementet til Betalingsservice. Så vil betalingen fremover foregå automatisk.
Hvordan betaler jeg for et gennemført serviceeftersyn? navigate_before
Hvis du allerede er tilmeldt Vølund Serviceabonnement, skal du blot indbetale det indbetalingskort, som vi sender til dig én gang om året. Du skal altså ikke betale særskilt for det årlige serviceeftersyn. Det er inkluderet i serviceabonnementet.
Kan jeg tilmelde betaling via PBS/NETS, så jeg ikke glemmer at betale? navigate_before
Ja, det kan du godt. Når du ved dette års betaling tilmelder dit Vølund Serviceabonnement til Betalingsservice, vil betalingen fremadrettet ske automatisk. Betalingen vil herefter figurere på din oversigt fra Betalingsservice, og du slipper for det årlige betalingskort.
Hvordan kan jeg opsige serviceabonnementet igen? navigate_before
Serviceabonnementet gælder for et år ad gangen. Hvis du ikke ønsker at forny abonnementet, skal du undlade at betale, når du modtager en ny opkrævning for det nye service-år.
Er du tilmeldt Betalingsservice, kan du opsige dit serviceabonnement ved at udfylde denne formular. Så sørger vi for, at du bliver slettet som serviceabonnent. Aftalen skal opsiges skriftligt med min én måneds varsel inden 1. april.
Hvad koster det at benytte jeres servicevagt i weekenden? navigate_before
Hvis du har tegnet et Vølund-serviceabonnement hos os, er det gratis at kontakte servicevagten – også i weekenden. Kontakt servicevagten her.
Hvis du ikke har tegnet et Vølund-serviceabonnement hos os, koster det 750 kr. pr. opkald, hvis du ringer til servicevagten uden for servicevagt-ordningens åbningstider. Derfor vil det være den billigste løsning, hvis du selv har mulighed for at afhjælpe et eventuelt driftsstop til mandag morgen, hvor vores Teknisk Support sidder klar ved telefonen.
Hvad koster det, hvis der er driftsstop på varmepumpen? navigate_before
Driftsstop eller funktionsfejl på dit anlæg skal altid bestilles på service@volundvt.dk eller på telefon 97 17 20 33. Herefter har vi mulighed for at tage stilling til prisen og planlægge det mest optimale tidspunkt for udbedring, når vores serviceteknikere er i netop dit område.
Hvor længe gemmer I mine personlige oplysninger? navigate_before
Som udgangspunkt gemmer vi dine data vedrørende den pågældende ejendom, hvor der skal gennemføres serviceeftersyn, i 6 år. Herefter bliver oplysningerne slettet i vores system.
Hvis du ønsker at læse mere om dette, er du velkommen til at kigge i vores persondatapolitik.
Jeg har fået nyt mobil-nr. Hvordan får jeg dette registreret? navigate_before
Du kan altid give os besked ved at sende en mail med dine opdaterede kontaktoplysninger til service@volundvt.dk.
Jeg har fået ny mailadresse. Hvordan retter jeg det? navigate_before
Send en mail til service@volundvt.dk med dine nye kontaktoplysninger. Så sørger vi for, at det bliver registreret. Fremover vil du blive kontaktet på din nye mailadresse, når det er blevet tid til serviceeftersyn.
Hvor lang en periode dækker serviceabonnementet over? navigate_before
Vores service-år løber fra 1. april - 31. marts. Det betyder, at serviceabonnementet gælder i samme periode, og at dit serviceeftersyn skal være gennemført senest 31. marts.
Hvert år ved denne tid modtager du et brev om fornyelse af dit serviceabonnement, som gælder et år.
Fordele ved dit Vølund Serviceabonnement
Vi har reservedelene med, så du ikke skal vente på dem
Selvom en tekniker rykker hurtigt ud, så hjælper det dig ikke, hvis de mangler den reservedel, der skal til for at løse din udfordring. Derfor har vores serviceteknikere altid bilen fyldt med reservedele.
Det kan de, fordi de er specialiseret i Vølund varmepumper og ikke laver andet. For dig betyder det, at de oftest kan løse din udfordring med det samme, fordi du ikke skal vente på en reservedel, der først skal bestilles hjem.
Det med småt
Vil du vide mere om betingelserne for vores serviceabonnement og de nærmere detaljer i din aftale, kan du hente vores servicefolder herunder. Her kan du også læse mere om vores landsdækkende service, betaling, tilmelding og dit årlige servicebesøg.
Fandt du ikke den hjælp, du søgte?
Har du brug for rådgivning før køb, har du spørgsmål til din faktura, eller skal du have ændret en tid til teknikerbesøg eller årligt eftersyn? Så kan vi selvfølgelig også hjælpe dig med det. På vores kontaktside kan du se, hvem du skal kontakte.