Spørgsmål til din booking?
Vi sidder klar til at hjælpe dig med spørgsmål til konkrete bookinger med vores serviceteknikere.
call (+45) 96 94 97 31
email booking@volundvt.dk
Ofte stillede spørgsmål til serviceabonnement
Opsigelse Pris Betaling Mit Serviceabonnement Eftersyn Flytning og overdragelse Gadeaftale Bestilling
Hvornår får jeg udført mit eftersyn? navigate_before
Dit årlige eftersyn vil blive gennemført i løbet af serviceåret (1. april til 31. marts). Det sker altså ikke nødvendigvis lige efter du har tegnet dit serviceabonnementet.
Vi planlægger alle vores kunders serviceeftersyn så optimalt som muligt.
Når det bliver tid til dit eftersyn, sender vi dig en mail med en dato. Passer tidspunktet dårligt? Så har du mulighed for at ændre datoen ved at kontakte os, men kun hvis du har tegnet et enkeltstående abonnement gældende for din egen adresse.
Hvis du har taget et abonnement i forbindelse med en gadeaftale, er det ikke muligt at ændre tidspunktet.
Dagen inden eftersynet modtager du også en sms-reminder.
Skal jeg være hjemme, når der er serviceeftersyn? navigate_before
Du behøver ikke være hjemme, hvis der er adgang til varmepumpens ude- og indedel. Du skal blot sørge for, at der er adgang til husets teknikrum. Det kan du gøre ved eksempelvis at lægge en nøgle til teknikeren.
Kan jeg lægge nøglen ”under måtten”? navigate_before
Du er velkommen til at lægge en nøgle under måtten eller et andet sted, hvis du ikke er hjemme til serviceeftersynet. Du skal blot give os en angivelse af, hvor nøglen ligger.
Hos flere af vores faste kunder er det kutyme, at vi får adgang til huset, uden at du er hjemme.
Hvad sker der, hvis jeg glemmer serviceeftersynet? navigate_before
Sandsynligheden for at du glemmer et serviceeftersyn er ret lille. Du får nemlig en reminder på sms dagen før.
Hvis du alligevel skulle glemme det (og ikke har lagt en nøgle), så bliver varslede serviceeftersyn altid debiteret til timesats, hvis det ikke er muligt at træffe dig hjemme.
Min varmepumpe står udenfor huset. Er det overhovedet nødvendigt, at teknikeren kommer indenfor? navigate_before
Ja. Serviceeftersynet gælder både ude- og indedelen på varmepumpen. Så vores servicetekniker skal have adgang til teknikrummet indenfor. Hvis du ikke kan være hjemme til serviceeftersynet, kan du blot lægge en nøgle.
Kan jeg ændre tidspunktet for mit serviceeftersyn? Og hvordan? navigate_before
Hvis du ønsker at ændre tidspunktet for dit serviceeftersyn, skal du blot besvare den mail, som du har modtaget fra os. Her skal du angive, hvornår du ønsker at få foretaget eftersynet. Så sørger vi for, at tidspunktet bliver rettet. Du modtager en ny sms, når tidspunktet er blevet rettet.
Har du spørgsmål til din booking, er du altid velkommen til at ringe til os på 96 94 97 31 eller skrive en mail til booking@volundvt.dk.
Jeg har et spørgsmål til den servicetekniker, som har udført serviceeftersynet. Hvordan kommer jeg i kontakt? navigate_before
Du har desværre ikke mulighed for at kontakte vores serviceteknikere direkte.
Du er altid velkommen til at kontakte vores Tekniske Support på telefon 96 94 97 30.
Hvordan betaler jeg for serviceabonnementet? navigate_before
Du betaler ved hjælp af de betalingsoplysninger i den faktura, som du modtager på mail eller i brev fra os.
Når du betaler, er det en god idé at tilmelde serviceabonnementet til Betalingsservice. Så vil betalingen fremover foregå automatisk.
Skal jeg betale for et gennemført serviceeftersyn? navigate_before
Når du har et Vølund Serviceabonnement er det årlige serviceeftersyn inkluderet i dit abonnement. Du skal altså ikke betale særskilt for det årlige serviceeftersyn.
Kan jeg tilmelde betaling via PBS/NETS, så jeg ikke glemmer at betale? navigate_before
Ja, det kan du godt. Når du tilmelder dit serviceabonnement til Betalingsservice, vil betalingen fremadrettet ske automatisk. Betalingen vil herefter fremgå på din oversigt fra Betalingsservice, og du slipper for at huske på at betale det årlige betalingskort.
Hvordan kan jeg opsige serviceabonnementet igen? navigate_before
Serviceabonnementet gælder for et år ad gangen. Hvis du ikke ønsker at forny abonnementet, kan du udfylde denne formular.
Så sørger vi for, at du bliver slettet som serviceabonnent. Aftalen skal opsiges skriftligt med minimum én måneds varsel inden 1. april.
Hvor lang tid binder jeg mig til mit serviceabonnement? navigate_before
Du binder dig til et år ad gangen (1. april til 31. marts). Du betaler for hele året på én gang. Derudover er der ingen binding eller opsigelsesperiode.
Hvad koster det at benytte jeres servicevagt i weekenden? navigate_before
Hvis du har tegnet et serviceabonnement hos Vølund, er det gratis at kontakte servicevagten – også i weekenden.
Hvis du ikke har tegnet et Vølund serviceabonnement, koster det 950 kr. pr. opkald, hvis du ringer til servicevagten uden for servicevagtens åbningstider. Se servicevagtens åbningstider her.
Kontakt servicevagten på telefon 97 17 20 52 eller service@volundvt.dk.
Hvad koster det, hvis der er driftsstop på varmepumpen? navigate_before
Driftsstop eller funktionsfejl på dit anlæg skal altid bestilles på service@volundvt.dk eller på telefon 97 17 20 33.
Herefter har vi mulighed for at tage stilling til prisen og planlægge det mest optimale tidspunkt for udbedring, når vores serviceteknikere er i netop dit område.
Hvor længe gemmer I mine personlige oplysninger? navigate_before
Som udgangspunkt gemmer vi dine data vedrørende den pågældende ejendom, hvor der skal gennemføres serviceeftersyn, i 6 år. Herefter bliver oplysningerne slettet i vores system.
Hvis du ønsker at læse mere om dette, er du velkommen til at kigge i vores persondatapolitik.
Jeg har fået nyt telefonnummer. Skal jeg ændre det hos jer? navigate_before
Hvis du har fået nyt telefonnummer, skal du give os besked ved at sende en mail med dine opdaterede kontaktoplysninger til service@volundvt.dk. På den måde kan vi sende en reminder til dig på sms, når det er tid til dit serviceeftersyn.
Jeg har fået ny mailadresse. Hvordan retter jeg det? navigate_before
Send en mail til service@volundvt.dk med dine nye kontaktoplysninger. Så sørger vi for, at det bliver registreret. Fremover vil du blive kontaktet på din nye mailadresse, når det er blevet tid til serviceeftersyn.
Hvor lang en periode dækker serviceabonnementet over? navigate_before
Dit serviceabonnement gælder hele serviceåret, som går fra den 1. april til den 31. marts.
Når serviceåret slutter modtager du et brev om fornyelse af dit serviceabonnement, som gælder et år.
Hvad omfatter mit serviceabonnement? navigate_before
Dit Vølund Serviceabonnement omfatter telefonsupport til fejlfinding, telefonsupport til igangsætning og generel assistance til driftsoptimering af din varmepumpe.
Derudover omfatter serviceabonnementet også udførelse af et årligt serviceeftersyn. Hvis der på det årlige eftersyn findes fejl, der kan udbedres på maksimalt én time på stedet, vil det være inkluderet i abonnementsprisen.
Hvilke ydelser er ikke dækket af mit serviceabonnement? navigate_before
Hvis en fejludbedring ved det årlige serviceeftersyn tager længere end én time debiteres det særskilt med et udkaldsbeløb. Reservedele er ikke inkluderet i serviceabonnementet (husk, at du sparer 15 % på originale Vølund-reservedele).
Derudover er følgende ydelser IKKE dækket af aftalen: udskiftning af varmepumpe, tømning og fyldning af kølemiddel, demontering af skabe eller hylder, brug af særlige sikkerhedsforanstaltninger, skader som er omfattet af forsikring eller selvrisiko.
Læs alle ydelser og situationer, der ikke er dækket i Vølund Serviceabonnement i vores betingelser her.
Jeg har solgt min bolig. Hvordan skal jeg forholde mig til mit serviceabonnement? navigate_before
Hvis du har solgt din bolig, har du mulighed for at overdrage abonnementet til den nye ejer, hvis de ønsker at overtage det. På denne måde kan vi fortsat sikre, at der bliver gennemført eftersyn på varmepumpen.
Du kan opsige og overdrage dit serviceabonnement her.
Kan jeg overdrage mit serviceabonnement til de nye husejere? navigate_before
Ja, du kan godt overdrage dit serviceabonnement til de nye husejere. Du skal blot give os besked om, at huset har fået nye ejere.
Du overdrager dit serviceabonnement her.
Min nabo har også en Vølund-varmepumpe. Kan vi få en gadeaftale? navigate_before
Ja, I kan opnå gaderabat, hvis to eller flere husstande på din vej har en Vølund-varmepumpe. Vi sørger selv for at koordinere serviceeftersynet, så vi kan få adgang til jeres boliger på den samme dag.
Når du tilmelder dig serviceabonnementet via vores tilmeldingsblanket her, kan du tilvælge gaderabat. Herefter kontakter vi dig angående denne type serviceabonnement.
Vi vil gerne opnå gaderabat, men min nabo er endnu ikke tilmeldt et Vølund-serviceabonnement? navigate_before
Hvis din nabo ønsker et Vølund-serviceabonnement, kan din nabo tilmelde sig her og notere i bemærkningsfeltet på tilmeldingsblanketten, at I ønsker at tegne et gadeabonnement sammen.
Husk, at din nabo skal tilvælge gaderabat via tilmeldingsblanketten. Herefter kontakter vi din nabo omkring en gadeaftale på jeres vej.
Min nabo og jeg er begge tilmeldt et Vølund-serviceabonnement, men vi får ikke gaderabat? navigate_before
Er I flere husstande på samme vej, der er tilmeldt vores serviceabonnement, kan I opnå gaderabat. Det kræver blot, at vi kan koordinere serviceeftersynet og få adgang til jeres boliger på den samme dag.
Skriv til abo@volundvt.dk, så vi kan koordinere jeres serviceeftersyn.
Bemærk: Det er ikke muligt at få gaderabat på bagkant. Så tilmeldingen til en gadeaftale skal ske inden næste serviceår påbegynder den 1. april.
Jeg vil gerne tilmelde mig et Vølund-serviceabonnement med gaderabat. Kan I koble mig på en eksisterende gadeaftale? navigate_before
Ja, du kan godt blive koblet på en eksisterende gadeaftale. Vi må bare ikke oplyse dig om, hvem af dine naboer der er tilknyttet aftalen.
Hvis eftersynet allerede er udført hos dine naboer i indeværende serviceår, kan du først tilmelde dig med gaderabat i næste abonnementsperiode.
Hvordan tegner jeg et serviceabonnement? navigate_before
Du kan kun tilmelde dig vores serviceabonnement via vores hjemmeside. Tilmeld dig her.
Vi registrerer ikke tilmeldinger til vores serviceabonnement via telefonopkald.
Fordele ved dit Vølund Serviceabonnement
Vi har reservedelene med, så du ikke skal vente på dem
Selvom en tekniker rykker hurtigt ud, så hjælper det dig ikke, hvis de mangler den reservedel, der skal til for at løse din udfordring. Derfor har vores serviceteknikere altid bilen fyldt med reservedele.
Det kan de, fordi de er specialiseret i Vølund varmepumper og ikke laver andet. For dig betyder det, at de oftest kan løse din udfordring med det samme, fordi du ikke skal vente på en reservedel, der først skal bestilles hjem.
Det med småt
Vil du vide mere om betingelserne for vores serviceabonnement og de nærmere detaljer i din aftale, kan du hente vores servicefolder herunder. Her kan du også læse mere om vores landsdækkende service, betaling, tilmelding og dit årlige servicebesøg.
Fandt du ikke den hjælp, du søgte?
Har du brug for rådgivning før køb, har du spørgsmål til din faktura, eller skal du have ændret en tid til teknikerbesøg eller årligt eftersyn? Så kan vi selvfølgelig også hjælpe dig med det. På vores kontaktside kan du se, hvem du skal kontakte.