Tryghed året rundt
Et Vølund Serviceabonnement handler egentlig mest om tryghed. Tanken om, at du altid har varme i hjemmet, og at du har et stærkt team i ryggen, hvis der opstår driftsforstyrrelser.
Et serviceabonnement hos os handler også om vedligeholdelse og om at forlænge levetiden på din investering – uanset om din varmepumpe sidder i din helårs- eller fritidsbolig.
Det årlige eftersyn af din varmepumpe er derfor inkluderet i prisen på dit serviceabonnement. Eftersynet foretages af vores eget team af professionelle teknikere, der dels er VE-certificerede og dels er specialister i Vølund varmeløsninger. De laver nemlig ikke andet.
Du har også altid adgang til professionel support fra Vølunds egne specialister, der kun beskæftiger sig med Vølunds produkter. Kan de ikke løse problemet via telefonen, kører vi ud og hjælper dig hurtigst muligt. Det er det, vi forstår ved tryghed.
Du skal være opmærksom på, at tegning af serviceabonnement forudsætter, at varmepumpen er funktionsdygtig og i drift. Har varmepumpen en defekt, så kontakt gerne vores servicesupport på +45 96 94 97 30 og hør om dine muligheder for reparation og efterfølgende service.
Sådan kommer du nemt i gang


Betaling
Når du har betalt, og vi har registreret din indbetaling, så starter abonnementet fra 1. april 2023.

Vi er her. Døgnet rundt. Året rundt.
Dit Vølund Serviceabonnement indeholder meget mere end det årlige eftersyn. Som abonnent får du nemlig også adgang til vores udvidede servicevagt og telefonisk support uden ekstra omkostninger. Du har med andre ord dit helt eget Vølund team af specialister i ryggen året rundt.
Har du en luft-til-vand varmepumpe, kan du med fordel få gennemført et årligt eftersyn. Når vi har udført eftersynet, sender vi dig nemlig den nødvendige dokumentation for, at alt er udført efter gældende regler, og du ligger altid inde med dokumentation til myndighederne.
Når det er tid til det årlige eftersyn, sender vi dig en mail med en dato. Passer det dårligt, kan du altid ændre datoen. Dagen inden eftersynet modtager du også en sms-reminder.
Hvis du har tegnet en gadeaftale, har du dog ikke mulighed for at ændre datoen, da denne er fastlagt under hensyntag- en til alle serviceabonnenter i samme område. Du kan dog altid ringe til os og fortælle, hvordan vi nemmest kan komme ind i din bolig, hvis du ikke har mulighed for at være hjemme.
Dét får du med i et Vølund Serviceabonnement
* Vær opmærksom på, at varslede serviceeftersyn bliver debiteret som forgæves kørsel, hvis det ikke er muligt at træffe dig hjemme.
** Forudsætter årligt eftersyn fra opstart af varmepumpe.
*** Prisen gælder et standardanlæg med én varmepumpe, ikke løsninger med flere varmepumper opstillet i kaskade, dobbelt anlæg eller anlæg med 2 moduler.
Jo flere I er, jo billigere bliver det
Du kan opnå gaderabat sammen med dine naboer. Hvis I er to eller flere på samme vej, der tegner et Serviceabonnement og koordinerer eftersynet, kvitterer vi med rabat.
I kan opnå gaderabat, uanset om der er tale om helårsboliger eller sommerhusområde – vi skal blot have mulighed for at få adgang til og udføre eftersyn på alle boliger samme dag.
Når vi bliver mere effektive, kommer det nemlig jer til gode.
Vi er der, hvor du er
Uanset hvor i landet du bor, står vores serviceteam klar til at hjælpe dig, hvis det ikke er muligt med telefonsupport.
Teknikerne på vores serviceteam er placeret centrale steder i landet, så vi altid er tæt på dig og kan hjælpe dig selv med kort varsel.
Vi har selvfølgelig originale Vølund reservedele med i bilen, så du ikke skal vente på, at vi bestiller reservedele hjem. Det er sådan vi sikrer, at du hurtigt får varmen igen.
Nem og hurtig tilmelding
Du kan nemt og hurtigt tilmelde dig Vølund Serviceabonnement ved at indtaste dine kontaktoplysninger her. Du vil efterfølgende modtage betalingsinformationer fra os. Når vi har registeret din indbetaling, træder dit abonnement i kraft.
Du kan med fordel tilmelde dit Vølund Serviceabonnement til Betalingsservice, når du indbetaler. På den måde vil betalingen fremadrettet ske automatisk og figurere på din oversigt fra Betalingsservice.
Har du købt en bolig, hvor der er installeret en Vølund varmepumpe, så har du mulighed for at overtage abonnementet fra den tidligere ejer. Ring til os på 96 94 97 32 og aftal nærmere.
Ofte stillede spørgsmål til serviceabonnement
Jeg har fået installeret en varmepumpe. Bør jeg tegne et serviceabonnement? navigate_before
Hvis du tegner et serviceabonnement fra Vølund Varmeteknik, er du sikker på at få den nødvendige dokumentation for, at du har gennemført det årlige serviceeftersyn.
Miljøstyrelsen kræver, at alle jordvarmepumper og luft til vand-varmepumper skal have service og tilses én gang årligt af en sagkyndig. Du skal derfor være opmærksom på, at de lokale myndigheder kan kræve dokumentation for tilsynet.
Derudover får du telefonisk support, adgang til udvidet servicevagt og 5 års garanti på din varmeløsning.
Hvor lang en periode dækker serviceabonnementet over? navigate_before
Vores varmepumpe service-år løber fra 1. april - 31. marts. Det betyder, at serviceabonnementet gælder i samme periode, og at dit serviceeftersyn skal være gennemført senest 31. marts.
Hvert år ved denne tid modtager du et brev om fornyelse af dit serviceabonnement, som gælder et år.
Hvordan tilmelder jeg mig Vølund Serviceabonnement? navigate_before
Hvis du er ny kunde, skal du blot tilmelde dig via vores formular på hjemmesiden her. Når vi har registreret din tilmelding, sender vi dig efterfølgende betalingsinformationer på email.
Læs mere om tilmelding her.
Kan jeg tilmelde mig midt i et serviceår? navigate_before
Ja, det kan du godt. Dog anbefaler vi, at du først tilmelder dig, når vi starter på et nyt serviceår. Når du tilmelder dig, har du mulighed for at krydse af hvilket serviceår, du ønsker at tilmelde dig til. Betaling følger først, når det nye serviceår starter.
Jeg har fået ny e-mailadresse og/eller telefonnummer navigate_before
Ingen problem, bare husk at give os besked på abo@volundvt.dk.
Hvordan opsiger jeg serviceabonnementet igen? navigate_before
Serviceabonnementet gælder for et år ad gangen. Hvis du ikke ønsker at forny abonnementet, bedes du opsige abonnementet her.
Så sørger vi for, at du bliver slettet som serviceabonnent. Aftalen skal opsiges skriftligt med min. én måneds varsel inden 1. april.
Hvad koster et serviceabonnement? navigate_before
Et Vølund Serviceabonnement til én husstand og én varmepumpe koster fra 2.995 kr., hvis der er tale om en standard-løsning. Prisen vil dog variere, hvis du ikke har en standard-opkobling.
Du kan spare penge på dit serviceabonnement, hvis du har mulighed for at at lave en gadeaftale sammen med dine naboer. Du kan læse mere om muligheden for gadeaftale her.
Jeg har også modtaget et tilbud på service fra VVS-installatøren, som har installeret varmepumpen. Hvem skal jeg vælge? navigate_before
Selvom prisen på service fra VVS-installatøren måske er billigere, så får du med et Vølund Serviceabonnement meget mere end bare det årlige serviceeftersyn. Du får adgang til telefonisk support, en fast pris på driftsstop og rabat på originale reservedele.
Alt det betyder, at vi kan handle hurtigt og problemfrit, hvis du skulle opleve problemer.
Hvad koster det at benytte jeres servicevagt i weekenden? navigate_before
Hvis du har tegnet et Vølund-serviceabonnement hos os, er det gratis at kontakte servicevagten – også i weekenden.
Hvis du ikke har tegnet et Vølund-serviceabonnement hos os, koster det 950 kr. pr. opkald, hvis du ringer til servicevagten uden for servicevagtens-ordningens åbningstider.
Har du ikke et Vølund-serviceabonnement vil det derfor være den billigste løsning, hvis du selv har mulighed for at afhjælpe et eventuelt driftsstop til mandag morgen, hvor vores Teknisk Support sidder klar ved telefonen.
Hvad koster det, hvis der er driftsstop på varmepumpen? navigate_before
Driftsstop eller funktionsfejl på dit anlæg skal altid bestilles på service@volundvt.dk eller på telefon 97 17 20 33. Herefter har vi mulighed for at tage stilling til prisen og planlægge det mest optimale tidspunkt for udbedring, når vores serviceteknikere er i netop dit område.
Hvordan betaler jeg for serviceabonnementet? navigate_before
Du betaler ved at overføre beløbet for dit serviceabonnement med angivelse af de betalingsoplysninger, som du har modtaget i en mail eller brev fra os.
Når du betaler, er det en god idé at tilmelde serviceabonnementet til Betalingsservice. Så vil betalingen fremover foregå automatisk.
Hvad koster et serviceeftersyn? navigate_before
Et Vølund Serviceabonnement inkluderer et årligt serviceeftersyn. Du skal altså ikke betale særskilt for et serviceeftersyn, hvis du har et Vølund Serviceabonnement. Du skal blot sørge for, at betale indbetalingskortet til serviceabonnementet én gang om året.
Kan jeg tilmelde betalingen til PBS/NETS, så jeg ikke glemmer at betale? navigate_before
Ja, det kan du godt. Når du tilmelder dit Vølund Serviceabonnement til Betalingsservice, vil betalingen fremadrettet ske automatisk. Betalingen vil herefter figurere på din oversigt fra Betalingsservice, og du slipper for at huske på at betale det årlige betalingskort.
Kan jeg få et serviceabonnement til halv pris, hvis jeg tilmelder mig midt i perioden for serviceåret? navigate_before
Nej, det kan du ikke. Vores serviceår løber fra 1. april til 31. marts, og vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig det efterfølgende serviceår. Det vil sige, at hvis du køber en varmepumpe i september måned, skal du først tilmelde dig serviceabonnementet til april næste år.
Kan jeg overtage abonnement fra tidligere ejer? navigate_before
Har du købt en bolig, hvor der er installeret en Vølund varmepumpe, så har du mulighed for at overtage abonnementet fra den tidligere ejer. Ring til os på 96 94 97 32 og aftal nærmere.
Tilmeld dig Vølund Serviceabonnement
Det eneste du skal gøre er at udfylde vores formular, så er du sikker på at modtage service og support af professionelle fagfolk, når du har brug for det.
Spørgsmål til Vølund Serviceabonnement?
Har du spørgsmål til vores serviceabonnement? Få svar på de ofte stillede spørgsmål her. Du er også meget velkommen til at kontakte os på:
call (+45) 96 94 97 32
email abo@volundvt.dk