FAQ til service

Lorem ipsum dolor sit amet, ex quot ornatus adipisci pri, et eos movet omnium, dicant nusquam ut sit. Maiestatis intellegebat et cum, dico ferri patrioque mei an. Malis alterum in mel, vide summo sanctus et eam.

Kontakt os

-Jeg har fået installeret en varmepumpe og overvejer nu at investere i et serviceabonnement. Hvad er prisen for et serviceabonnement?

Et Vølund Serviceabonnement til én husstand/varmepumpe beløber sig til (2.500 kr. – tjekkes) Dog kan prisen variere, hvis du har mulighed for at lave en gadeaftale sammen med dine naboer. Du kan læse mere om muligheden for gadeaftale her.

-Jeg har fået installeret en varmepumpe, men er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tegne et serviceabonnement?

Miljøstyrelsen kræver, at alle jordvarmepumper og luft til vand-varmepumper skal tilses én gang årligt af en sagkyndig. Du skal derfor være opmærksom på, at de lokale myndigheder kan kræve dokumentation for tilsynet. Tegner du et serviceabonnement hos Vølund Varmeteknik, er dit kontrolkort fra det årlige eftersyn i begge tilfælde din dokumentation for, at disse krav er fulgt.

-Hvilke varmepumper/jordvarmeanlæg er omfattet af et lovpligtigt eftersyn?

Jordvarmepumper, luft til vand-varmepumper samt visse boligventilationsvarmepumper er alle omfattet af et lovpligtigt eftersyn. Resten af vores varmeløsninger er ikke, men vi anbefaler dog et årligt serviceeftersyn under alle omstændigheder.

-For hvor lang en periode dækker serviceabonnementet?

Vores service-år løber fra 1. april til 31. marts, og eftersynet vil også blive gennemført i denne periode. Reelt betyder dette for dig, at serviceabonnementet gælder i samme periode, og at dit serviceeftersyn skal være gennemført senest 31. marts – og ikke inden 31.12 (som er kalenderåret).

-Hvordan kan jeg opsige serviceabonnementet igen?

Serviceabonnementet, som du har tegnet, gælder for et år ad gangen. Hvis du ikke ønsker at forny abonnementet, skal du undlade at betale, når du modtager et nyt servicetilbud for det nye service-år. Eller du kan opsige dit abonnement ved at sende os en mail på service@volundvt.dk, hvorefter vi sørger for, at du bliver slettet som serviceabonnent. Aftalen skal opsiges skriftligt med min én måneds varsel inden 1. april.

-Hvordan fungerer det med jeres telefonsupport?

Vi forsøger altid i første omgang at løse driftsstop og andre uregelmæssigheder med vores telefonsupport. Hvis dette ikke lykkes, har vi muligheden for at servicere dit anlæg med vores serviceteam, som kører i hele landet.

-Jeg har også modtaget et tilbud på service fra VVS-installatøren, som har installeret varmepumpen. Hvem skal jeg vælge?

I vores serviceabonnement er blandet andet inkluderet en fast pris på driftsstop, ligesom vores serviceteam har originale reservedele i deres biler. Dette betyder, at vi kan handle hurtigt og problemfrit, hvis du skulle opleve et driftsstop.

-Hvordan tilmelder jeg mig?

Hvis du er ny kunde, skal du blot tilmelde dig via vores formular på hjemmesiden her. Når vi har registreret din tilmelding, sender vi dig efterfølgende betalingsinformationer til dig på email.

-Hvordan betaler jeg?

Du betaler ved at overføre beløbet for dit serviceabonnement med angivelse af de betalingsoplysninger, som du har modtaget i en mail fra os.

-Jeg har tidligere fået gennemført service-eftersyn, men er i tvivl om, hvordan jeg skal betale?

Hvis du allerede er tilmeldt Vølund Serviceabonnement, skal du blot indbetale det indbetalingskort, som vi sender til dig én gang om året.

-Kan jeg tilmelde betaling via PBS/NETS, så jeg ikke glemmer at betale?

Når du ved dette års betaling tilmelder dit Vølund Serviceabonnement til Betalingsservice, vil betalingen fremadrettet ske automatisk. Betalingen vil herefter figurere på din oversigt fra Betalingsservice, og du slipper for betalingskortet.

-Skal jeg tilmelde mig midt i et service-år?

Det kan godt være mest hensigtsmæssigt for dig, at du først tilmelder dig, når vi starter på et nyt service-år. På vores hjemmeside har du derfor mulighed for at tilmelde dig vores serviceabonnement og krydse af hvilket service-år du ønsker at tilmelde dig. Så har du i det mindste fået dig tilmeldt, og betaling følger først, når det nye service-år starter.

-Hvor længe gemmer I mine personlige oplysninger?

Som udgangspunkt gemmer vi dine data vedr. den pågældende ejendom, hvor der skal gennemføres serviceeftersyn, i 6 år. Herefter bliver oplysninger slettet i vores system, men hvis du ønsker at læse mere om dette, er du velkommen til at kigge i vores persondatapolitik her.

-Jeg har fået installeret en varmepumpe og overvejer nu at investere i et serviceabonnement. Hvad er prisen for et serviceabonnement?

Et Vølund Serviceabonnement til én husstand/varmepumpe beløber sig til (2.500 kr. – tjekkes) Dog kan prisen variere, hvis du har mulighed for at lave en gadeaftale sammen med dine naboer. Du kan læse mere om muligheden for gadeaftale her.

-Jeg har fået installeret en varmepumpe, men er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tegne et serviceabonnement?

Miljøstyrelsen kræver, at alle jordvarmepumper og luft til vand-varmepumper skal tilses én gang årligt af en sagkyndig. Du skal derfor være opmærksom på, at de lokale myndigheder kan kræve dokumentation for tilsynet. Tegner du et serviceabonnement hos Vølund Varmeteknik, er dit kontrolkort fra det årlige eftersyn i begge tilfælde din dokumentation for, at disse krav er fulgt.

-Hvilke varmepumper/jordvarmeanlæg er omfattet af et lovpligtigt eftersyn?

Jordvarmepumper, luft til vand-varmepumper samt visse boligventilationsvarmepumper er alle omfattet af et lovpligtigt eftersyn. Resten af vores varmeløsninger er ikke, men vi anbefaler dog et årligt serviceeftersyn under alle omstændigheder.

-For hvor lang en periode dækker serviceabonnementet?

Vores service-år løber fra 1. april til 31. marts, og eftersynet vil også blive gennemført i denne periode. Reelt betyder dette for dig, at serviceabonnementet gælder i samme periode, og at dit serviceeftersyn skal være gennemført senest 31. marts – og ikke inden 31.12 (som er kalenderåret).

-Hvordan kan jeg opsige serviceabonnementet igen?

Serviceabonnementet, som du har tegnet, gælder for et år ad gangen. Hvis du ikke ønsker at forny abonnementet, skal du undlade at betale, når du modtager et nyt servicetilbud for det nye service-år. Eller du kan opsige dit abonnement ved at sende os en mail på service@volundvt.dk, hvorefter vi sørger for, at du bliver slettet som serviceabonnent. Aftalen skal opsiges skriftligt med min én måneds varsel inden 1. april.

-Hvordan fungerer det med jeres telefonsupport?

Vi forsøger altid i første omgang at løse driftsstop og andre uregelmæssigheder med vores telefonsupport. Hvis dette ikke lykkes, har vi muligheden for at servicere dit anlæg med vores serviceteam, som kører i hele landet.

-Jeg har også modtaget et tilbud på service fra VVS-installatøren, som har installeret varmepumpen. Hvem skal jeg vælge?

I vores serviceabonnement er blandet andet inkluderet en fast pris på driftsstop, ligesom vores serviceteam har originale reservedele i deres biler. Dette betyder, at vi kan handle hurtigt og problemfrit, hvis du skulle opleve et driftsstop.

-Hvordan tilmelder jeg mig?

Hvis du er ny kunde, skal du blot tilmelde dig via vores formular på hjemmesiden her. Når vi har registreret din tilmelding, sender vi dig efterfølgende betalingsinformationer til dig på email.

-Hvordan betaler jeg?

Du betaler ved at overføre beløbet for dit serviceabonnement med angivelse af de betalingsoplysninger, som du har modtaget i en mail fra os.

-Jeg har tidligere fået gennemført service-eftersyn, men er i tvivl om, hvordan jeg skal betale?

Hvis du allerede er tilmeldt Vølund Serviceabonnement, skal du blot indbetale det indbetalingskort, som vi sender til dig én gang om året.

-Kan jeg tilmelde betaling via PBS/NETS, så jeg ikke glemmer at betale?

Når du ved dette års betaling tilmelder dit Vølund Serviceabonnement til Betalingsservice, vil betalingen fremadrettet ske automatisk. Betalingen vil herefter figurere på din oversigt fra Betalingsservice, og du slipper for betalingskortet.

-Skal jeg tilmelde mig midt i et service-år?

Det kan godt være mest hensigtsmæssigt for dig, at du først tilmelder dig, når vi starter på et nyt service-år. På vores hjemmeside har du derfor mulighed for at tilmelde dig vores serviceabonnement og krydse af hvilket service-år du ønsker at tilmelde dig. Så har du i det mindste fået dig tilmeldt, og betaling følger først, når det nye service-år starter.

-Hvor længe gemmer I mine personlige oplysninger?

Som udgangspunkt gemmer vi dine data vedr. den pågældende ejendom, hvor der skal gennemføres serviceeftersyn, i 6 år. Herefter bliver oplysninger slettet i vores system, men hvis du ønsker at læse mere om dette, er du velkommen til at kigge i vores persondatapolitik her.

-Jeg har fået installeret en varmepumpe og overvejer nu at investere i et serviceabonnement. Hvad er prisen for et serviceabonnement?

Et Vølund Serviceabonnement til én husstand/varmepumpe beløber sig til (2.500 kr. – tjekkes) Dog kan prisen variere, hvis du har mulighed for at lave en gadeaftale sammen med dine naboer. Du kan læse mere om muligheden for gadeaftale her.

-Jeg har fået installeret en varmepumpe, men er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tegne et serviceabonnement?

Miljøstyrelsen kræver, at alle jordvarmepumper og luft til vand-varmepumper skal tilses én gang årligt af en sagkyndig. Du skal derfor være opmærksom på, at de lokale myndigheder kan kræve dokumentation for tilsynet. Tegner du et serviceabonnement hos Vølund Varmeteknik, er dit kontrolkort fra det årlige eftersyn i begge tilfælde din dokumentation for, at disse krav er fulgt.

-Hvilke varmepumper/jordvarmeanlæg er omfattet af et lovpligtigt eftersyn?

Jordvarmepumper, luft til vand-varmepumper samt visse boligventilationsvarmepumper er alle omfattet af et lovpligtigt eftersyn. Resten af vores varmeløsninger er ikke, men vi anbefaler dog et årligt serviceeftersyn under alle omstændigheder.

-For hvor lang en periode dækker serviceabonnementet?

Vores service-år løber fra 1. april til 31. marts, og eftersynet vil også blive gennemført i denne periode. Reelt betyder dette for dig, at serviceabonnementet gælder i samme periode, og at dit serviceeftersyn skal være gennemført senest 31. marts – og ikke inden 31.12 (som er kalenderåret).

-Hvordan kan jeg opsige serviceabonnementet igen?

Serviceabonnementet, som du har tegnet, gælder for et år ad gangen. Hvis du ikke ønsker at forny abonnementet, skal du undlade at betale, når du modtager et nyt servicetilbud for det nye service-år. Eller du kan opsige dit abonnement ved at sende os en mail på service@volundvt.dk, hvorefter vi sørger for, at du bliver slettet som serviceabonnent. Aftalen skal opsiges skriftligt med min én måneds varsel inden 1. april.

-Hvordan fungerer det med jeres telefonsupport?

Vi forsøger altid i første omgang at løse driftsstop og andre uregelmæssigheder med vores telefonsupport. Hvis dette ikke lykkes, har vi muligheden for at servicere dit anlæg med vores serviceteam, som kører i hele landet.

-Jeg har også modtaget et tilbud på service fra VVS-installatøren, som har installeret varmepumpen. Hvem skal jeg vælge?

I vores serviceabonnement er blandet andet inkluderet en fast pris på driftsstop, ligesom vores serviceteam har originale reservedele i deres biler. Dette betyder, at vi kan handle hurtigt og problemfrit, hvis du skulle opleve et driftsstop.

-Hvordan tilmelder jeg mig?

Hvis du er ny kunde, skal du blot tilmelde dig via vores formular på hjemmesiden her. Når vi har registreret din tilmelding, sender vi dig efterfølgende betalingsinformationer til dig på email.

-Hvordan betaler jeg?

Du betaler ved at overføre beløbet for dit serviceabonnement med angivelse af de betalingsoplysninger, som du har modtaget i en mail fra os.

-Jeg har tidligere fået gennemført service-eftersyn, men er i tvivl om, hvordan jeg skal betale?

Hvis du allerede er tilmeldt Vølund Serviceabonnement, skal du blot indbetale det indbetalingskort, som vi sender til dig én gang om året.

-Kan jeg tilmelde betaling via PBS/NETS, så jeg ikke glemmer at betale?

Når du ved dette års betaling tilmelder dit Vølund Serviceabonnement til Betalingsservice, vil betalingen fremadrettet ske automatisk. Betalingen vil herefter figurere på din oversigt fra Betalingsservice, og du slipper for betalingskortet.

-Skal jeg tilmelde mig midt i et service-år?

Det kan godt være mest hensigtsmæssigt for dig, at du først tilmelder dig, når vi starter på et nyt service-år. På vores hjemmeside har du derfor mulighed for at tilmelde dig vores serviceabonnement og krydse af hvilket service-år du ønsker at tilmelde dig. Så har du i det mindste fået dig tilmeldt, og betaling følger først, når det nye service-år starter.

-Hvor længe gemmer I mine personlige oplysninger?

Som udgangspunkt gemmer vi dine data vedr. den pågældende ejendom, hvor der skal gennemføres serviceeftersyn, i 6 år. Herefter bliver oplysninger slettet i vores system, men hvis du ønsker at læse mere om dette, er du velkommen til at kigge i vores persondatapolitik her.

keyboard_arrow_up
Loading...