FAQ - Ofte stillede spørgsmål

For at gøre det lettere for dig, har vi samlet de oftest stillede spørgsmål (FAQ), som vi modtager fra både nuværende og nye servicekunder. Mangler du stadig svar på dine spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til os eller skrive på abo@volundvt.dk.

 

Spørgsmålene knytter sig til:

Serviceabonnement   Varmepumpe  Support  Tilmelding  Opsigelse  Eftersyn  Pris  Betaling  Kontaktinformation


Serviceabonnement

Miljøstyrelsen kræver, at alle jordvarmepumper og luft til vand-varmepumper skal tilses én gang årligt af en sagkyndig. Du skal derfor være opmærksom på, at de lokale myndigheder kan kræve dokumentation for tilsynet. Tegner du et serviceabonnement hos Vølund Varmeteknik, er dit kontrolkort fra det årlige eftersyn i begge tilfælde din dokumentation for, at disse krav er fulgt.

Vores service-år løber fra 1. april til 31. marts, og eftersynet vil også blive gennemført i denne periode. Reelt betyder dette for dig, at serviceabonnementet gælder i samme periode, og at dit serviceeftersyn skal være gennemført senest 31. marts – og ikke inden 31.12 (som er kalenderåret).

icon-jordvarme-red

Varmepumpe

Denne type alarmtype betyder, at der mangler vand. Du skal derfor kigge i din brugervejledning og sørge for, at der kommer vand på inde-modulet.

Kig i brugervejledningen og forsøg at finde ud af, hvad koden betyder. I de fleste tilfælde vil du selv kunne afhjælpe alarmkoden. Hvis du ikke kan finde vejledningen, kan du gå på vores hjemmeside og søge efter din varmepumpetype under afsnittet ”produkter”. Under hvert produkt finder du brugervejledningen for netop dit produkt. Hvis intet af dette hjælper, skal du kontakte din VVS-installatør eller nærmeste samarbejdspartner, som kan hjælpe dig …

Sørg for, at varmepumpen kommer til at køre på el-drift/supplering, så du og din familie stadig har varmt vand og varme. Der er kun tale om en begrænset periode, hvor du skal betale el-regning, men det betyder, at du har en uændret hverdag, mens du venter på at få afhjulpet driftsstoppet. Kig eventuelt i varmepumpens brugervejledning, hvis du skal finde ud af, hvordan du stiller om …

Hvis softwaren trænger til at blive opdateret, har du selv ansvaret for, at dette sker. Vi servicerer udelukkende produkterne og har kendskab til de eventuelle uregelmæssigheder, der kan opstå, men vi har desværre ikke mulighed for at hjælpe med software-opdatering.

Når du har en varmepumpe fra Vølund Varmeteknik, tilbyder vi dig også en app, der hedder NIBE Uplink. Med denne app har du altid et hurtigt overblik over inde-temperaturen i din bolig, og du kan se, hvordan temperaturerne kan ændre sig – uanset hvor du selv befinder dig. Læs mere om app’en her.

Support

Vi forsøger altid i første omgang at løse driftsstop og andre uregelmæssigheder med vores telefonsupport. Hvis dette ikke lykkes, har vi muligheden for at servicere dit anlæg med vores serviceteam, som kører i hele landet.

Tilmelding

Hvis du er ny kunde, skal du blot tilmelde dig via vores formular på hjemmesiden her. Når vi har registreret din tilmelding, sender vi dig efterfølgende betalingsinformationer til dig på email.

Læs mere om tilmelding her.

Det kan godt være mest hensigtsmæssigt for dig, at du først tilmelder dig, når vi starter på et nyt service-år. På vores hjemmeside har du derfor mulighed for at tilmelde dig vores serviceabonnement og krydse af hvilket service-år du ønsker at tilmelde dig. Så har du i det mindste fået dig tilmeldt, og betaling følger først, når det nye service-år starter.

 

Læs mere om tilmelding her.

Opsigelse

Serviceabonnementet gælder for et år ad gangen. Hvis du ikke ønsker at forny abonnementet, bedes du opsige abonnementet her

Så sørger vi for, at du bliver slettet som serviceabonnent. Aftalen skal opsiges skriftligt med min. én måneds varsel inden 1. april.

Eftersyn

Vores service-år løber fra 1. april til 31. marts, og i denne periode skal du have gennemført dit serviceeftersyn (medmindre andet er aftalt). Vi sender dig en e-mail med dato for det årlige serviceeftersyn, og passer tidspunktet dig dårligt, kan du selvfølgelig altid ændre dette ved at kontakte os. Dagen inden eftersynet sender vi dig en reminder pr. sms.

Varslede serviceeftersyn bliver debiteret til timesats, hvis det ikke er muligt at træffe dig hjemme.

Du behøver ikke være hjemme, hvis der blot er adgang til varmepumpens ude- og inde-del. Du skal blot sørge for, at der er adgang til husets teknik-rum.

Du er velkommen til at give os en angivelse af, hvor nøglen til teknikrummet ligger. Hos flere af vores faste kunder er det kutyme, at vi får adgang til huset, uden at du er hjemme, og dette fungerer også. Du behøver derfor ikke være hjemme, når serviceeftersynet skal gennemføres.

Serviceeftersynet gælder både ude- og inde-del på varmepumpen, så vores servicetekniker skal have adgang til teknikrummet, men han kan klare sig selv, og du kan roligt tage på arbejde, selv om du har modtaget et tidspunkt for serviceeftersyn.

Du skal blot besvare den mail, som du har modtaget og angive, hvornår du ønsker eftersynet foretaget. Så sørger vi for, at tidspunktet bliver rettet, og du modtager en ny sms, når tidspunktet er blevet fastlagt.

Pris

Et Vølund Serviceabonnement til én husstand/varmepumpe beløber sig til 2.995 kr., hvis der er tale om en standard-løsning bestående af en "almindelig" husstand og én varmepumpe. Prisen vil dog variere, hvis du ikke har en standard-opkobling, eller hvis du har mulighed for at at lave en gadeaftale sammen med dine naboer. Du kan læse mere om muligheden for gadeaftale her.

I vores serviceabonnement er blandet andet inkluderet en fast pris på driftsstop, ligesom vores serviceteam har originale reservedele i deres biler. Dette betyder, at vi kan handle hurtigt og problemfrit, hvis du skulle opleve et driftsstop.

Du har ikke mulighed for at benytte dig gratis af en servicevagt i weekenden, selv om du har tegnet et serviceabonnement hos Vølund Varmeteknik. Vores servicevagt-ordning gælder i dagstimerne i perioder i og udenfor fyringssæsonen (se tidspunkterne på hjemmesiden her) og ringer du udenfor disse åbningstider koster det ekstra betaling på 950 kr. pr. opkald. Dette betyder også, at det vil være den billigste løsning for dig, hvis du har mulighed for elv at afhjælpe et eventuelt driftsstop til mandag morgen, hvor vores Teknisk Support sidder klar ved telefonen.

Betaling

Du betaler ved at overføre beløbet for dit serviceabonnement med angivelse af de betalingsoplysninger, som du har modtaget i en mail fra os.

Hvis du allerede er tilmeldt Vølund Serviceabonnement, skal du blot indbetale det indbetalingskort, som vi sender til dig én gang om året.

Når du ved dette års betaling tilmelder dit Vølund Serviceabonnement til Betalingsservice, vil betalingen fremadrettet ske automatisk. Betalingen vil herefter figurere på din oversigt fra Betalingsservice, og du slipper for betalingskortet.

Vores service-år løber fra 1. april til 31. marts, og vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig det efterfølgende service-år.

Driftsstop eller funktionsfejl skal altid bestilles på service@volundvt.dk eller på telefon 97 17 20 33. Herefter har vi mulighed for at planlægge det mest optimale tidspunkt for udbedring, når vores serviceteknikere er i netop dit område.

Kontaktinformation

Som udgangspunkt gemmer vi dine data vedr. den pågældende ejendom, hvor der skal gennemføres serviceeftersyn, i 6 år. Herefter bliver oplysninger slettet i vores system, men hvis du ønsker at læse mere om dette, er du velkommen til at kigge i vores persondatapolitik her.

Du kan altid give os besked ved at sende en mail med dine opdaterede kontaktoplysninger til service@volundvt.dk.

Send en mail til service@volundvt.dk med dine nye kontaktoplysninger; så sørger vi for, at de bliver registreret, og vi kontakter dig, når det er blevet tid for serviceeftersyn.

Du er altid velkommen til at kontakte vores Tekniske Support på tlf.nr. 96 94 97 30, men du har desværre ikke mulighed for at kontakte vores serviceteknikere direkte.

keyboard_arrow_up
Loading...